کوپلر چیست
نوشته شده توسط : بهزاد

مهندسین ساختمان و متخصصین در سازه‌های بتنی، معایب و ایراداتی را در روش قدیمی و سنتی وصله میلگرد در ساختمان بتنی یا به زبان دیگر وصله اورلپ مشاهده کردند. با انجام تعداد بسیار زیادی آزمایش به همراه استفاده از تجربه مهنسین و متخصصین . مقایسه انواع روش وصله میلگرد، وصله مکانیکی یا کوپلر به عنوان راهکاری ارائه شد که می‌تواند مشکلات اتصال اورلپ را در حال حاضر و در آینده بر طرف نماید. سهولت استفاده، قابلیت اطمینان، تمامیت ساختاری، و حداقل ازدحام میلگرد مزایای استفاده از  سیستم اتصال مکانیکی هستند.

سیستم وصله مکانیکی نیازهای مخاطبین خود را تحت کشش، فشرده سازی و بارگذاری های چرخه ای را برطرف می‌کند. اتصال مکانیکی بهینه‌ترین نوع ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اتصال میلگرد است و تمامی ضوابط و مقررات آیین نامه های ملی و بین المللی را ارضا می‌نماید.

 کوپلر وصله ای مکانیکی است و به منظور عدم ایجاد اورلپ در وصله میلگرد در سازه های بتنی مورد استفاده قرار می گیرد. کوپلر نمونه ای از بهترین انواع اتصالات مکانیکی شناخته می شود. به طور کلی از این وسیله می توان در تمامی نقاط سازه و به جای خم های آرماتور در شبکه استفاده کرد.استفاده از آن مشکلات اتصال اورلپ در سازه های بتنی را برطرف می کند. این مشکل در وصله میلگرد و در ساختمان های بتنی مشاهده می شد که استفاده از کوپلر ها این مشکل را برطرف کرده است.

کوپلر یا وصله مکانیکی مشکلات اتصال اورلپ در سازه های بتنی را در پروژهای ساختمانی برطرف کرده است. اتصال اورلپ وصله میلگرد در ساختمان های بتنی بسیار دردسرساز و زمان بر بود اما که با استفاده از کوپلر ها این مشکل به راحتی قابل حل شد. 

تکنیک تراش - ساخت کوپلر





:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 تير 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: